Fra klesbransjen til velferdsteknologi

5 mars 2019 | Ukategorisert | Ingen kommentarer

Kristine er 32 år, Født og oppvokst på Bærums Verk i Bærum, men har bodd de siste 11 årene i Oslo. Hun gikk fra å være en som var omgitt av bondegårder og kun ett nærsenter, til å plutselig bli en byjente i Oslo, da hun hadde behov for flere impulser og mer liv rundt seg. Og det trives hun svært godt med! Kristine har tatt en utdannelse innen markedsføring- og salgsledelse ved Norges Markedshøyskolen og har fra dette en bachelorgrad. Digital markedsføring er noe hun har hatt stort fokus på de siste årene og ønsker å jobbe mere med.

Hvordan havnet du i denne jobben?

– Etter å ha jobbet flere år med salg i både klesbransjen og mediebransjen, begynte jeg å reflektere litt over hva disse jobbene egentlig ga meg og hva jeg fikk igjen for det. Jeg fikk masse god erfaring, men ønsket å jobbe med noe som var med på å skape en bedre hverdag og gjøre en forskjell for noen! Jeg var da så heldig å få begynne hos Jodacare som ønsker å gjøre akkurat dette. Ikke minst får jeg jobbe med markedsføring som jeg virkelig brenner for!

Hva er det som er spennende med det du gjør?

– Det er så mange ting som er spennende med det jeg gjør! Jeg får være med å bygge opp en bedrift og en merkevare, samt sørge for at Jodacare gjøres så synlig som mulig ut i markedet. Jeg får også mulighet til å bidra til at hverdagen blir lettere for flere mennesker som ikke får tiden til å strekke til eller føler at de får nok informasjon om sine nære og kjære, noe jeg synes er veldig givende.

Jeg får virkelig utfordret meg selv ved å gå inn i en bransje jeg ikke visste så mye om fra før. Jeg får også mye innblikk i hvordan det er å jobbe i en start-up bedrift og være med å forme og bygge opp noe fra en tidlig fase, noe jeg synes er utrolig spennende!

Hvordan ser en typisk arbeidsdag ut for deg?

– Min arbeidsdag er veldig variert. Jeg kan en dag sitte å lage innlegg til sosiale medier, skrive blogginnlegg og forme innhold på vår nettside, mens neste dag kan jeg være ute på konferanser og delta på ulike arrangementer. Som markedsansvarlig har man alltid noe på agendaen, enten man sitter å jobber med ulike markedsføringsprosjekter, følger opp nye samarbeid og leads eller er ute og møter mange forskjellige og interessante mennesker! Den røde tråden i alt jeg gjør er å være med på å skape en større og sterkere posisjon for Jodacare på det norske og internasjonale markedet.

Hva er ditt skjulte talent?

– Jeg vil tørre å påstå at jeg er ganske god på å bake!

Flere innlegg