• Malin - leder i bokollektiv

    “Vårt viktigste argument for å bruke Jodacare er sikkerheten rundt informasjonsflyten. Det er mye informasjon som deles om våre brukere som er svært sensitiv. Tidligere brukte vi skolebøker, og det var ofte usikkerhet om informasjonen i disse bøkene kunne komme på avveie. Nå har vi en trygghet for at all informasjon som deles blir håndtert korrekt og at kun de personene som har behov for informasjonen får den. De pårørende setter stor pris på å få bilder og tilbakemeldinger fra tjenesten og vi som ansatte får viktig informasjon fra hjemmet og nettverket til brukerne. For tjenestemottagerne som ikke har tale er vi helt avhengig av informasjon fra hjem, assistenter, skole, fysioterapeuter etc for å sikre optimal omsorgsytelse og omsorgshjelp. “

  • Terese - mor til tjenestemottaker

    “Alle som jobber med Miriam bruker Jodacare til den daglige kommunikasjonen. Funksjonene som brukes mest er bilder og tekst i “boka”. Jeg gleder meg hver dag til å gå inn i Jodacare og følge med på det som skjer. Før brukte vi skriftlige bøker, og vi fikk ikke tatt del i livet hennes på samme måte som vi gjør nå. Det er veldig betryggende for meg å kunne følge med på sykdomsbildet og hvordan det går med Miriam uten å være redd for at informasjonen skal komme på avveie. Alle praktiske ting som skal sendes med ol. har gjort hverdagen enklere både for oss og de ansatte. Vi får rett og slett tatt en mye større del i livet til Miriam etter at vi begynte å bruke Jodacare.”

  • Birgitte - mor til tjenestemottaker

    “Vi er SUPERFORNØYD med Jodacare. Vår datter bor 100% på institusjon og har et stort nettverk av ansatte rundt seg. Kommunikasjonen rundt henne er ekstremt mye bedre nå etter at “den blå boka” ble erstattet. Det viktigste er at informasjonsflyten er mye enklere og at vi kan både skrive og lese om hverdagen til Anniken i ro og mak. Jodacare er det første jeg sjekker om morgenen, og informasjonen jeg kan lese da tar bort mye stress og usikkerhet som jeg tidligere hadde da vi brukte skriftlige bøker.”

  • Vegard - ansatt bokollektiv

    “Hverdagen hadde blitt gråere og kjedeligere uten Jodacare. Det er gøy å komme på jobb på mandag og få en oppdatering på hva som har skjedd i helgen med beboerne våre. Det er veldig koselig å kunne dele dagligdagse aktiviteter med de pårørende, og det er hyggelig for oss å få tilbakemeldinger på det vi legger ut i form av likes og kommentarer. Jeg opplever at vi som ansatte får mindre henvendelser fra pårørende i form av telefoner og eposter fordi informasjonsbehovet deres på mange måter dekkes av Jodacare.”

  • Cecilie - lærer på skole

    Vi bruker Jodacare på 2. året og er veldig fornøyd med løsningen. Vi har 4 brukere på Ytre Enebakk skole som også går på avlasting på Gaupen. Jodacare er veldig tidsbesparende for oss. Vi slipper mange telefoner fra foreldre som ønsker informasjon og vi kan oppdatere oss på hva som har skjedd på morgenen før barna kommer. Vi bruker meldingsfunksjonen aktivt for å gi og motta beskjeder til pårørende og avlasting, og har mye bedre kontroll på hva som måtte være av avvik etc. Alle praktiske gjøremål blir lagt inn i beskjeder, og alle dagligdagse hendelser legges inn i “boka”. Det er veldig effektivt for oss å lese gjennom beskjedene hver morgen. Vi trenger da ikke å bruke tid på å finne ut av praktiske ting etter at barna har ankommet. Vi bruker også bildefunksjonen i boka aktivt, og det er en veldig fin måte å formidle hvordan barna har det i løpet av dagen til foreldre og familie. En gang i halvåret samler vi opp bilder som blir lagt inn i Jodacare, og viser og distribuerer til foreldre. Det setter foreldrene stor pris på.

  • Aleksander - privat bolig

    Jeg jobber med en gutt med autisme som bor i en privat bolig. Vi er et team på 10 stykker som jobber fast med gutten. For oss er Jodacare et viktig verktøy på flere måter. Vi bruker blant annet Jodacare som en overlappsprosedyre slik at personale som går på vakt raskt kan sette seg inn i dagens situasjon. Det er veldig tidsbesparende for oss. Vi bruker også kalenderfunksjonen som et planleggingsverktøy for hele teamet. Jodacare gir også en stor verdi for mor som opplever at hun er en mye større del av hverdagen til sønnen. Dette gjør også at vi ansatte får mindre henvendelser fra familien som igjen gjør at vi kan bruke vår tid på pleie og omsorg. Jeg ser på Jodacare som helt nødvendig velferdsteknologsik løsning.